Måndag

Hejsan !
Idag har jag varit i stallet med Johanna och vårat fosterbarn Rihanna som är 5 år. Vi red och pysslade med Toy. Det är lite drygt att rida Toy för hon har liksom inga muskler så hon anstränger sig rätt mycket när hon rör sig men jag har inte ridit på henne så mycket för det såret hon har men såret är inte alls stort längre men det är svullet. Fast det va mer svullet innan än va det är nu och det är bra. Jag ska börja rida henne mer nu så hon kan börja bygga muskler och kondition för den är heller inte så bra. Men det va ändå roligt att rida lite runt på henne idag fast man kan typ inte hålla balansen i henne för då känns det som om hon ska ramla så dåligt med muskler har hon faktiskt men hon har stått stilla mycket där jag lånar henne ifrån nu. Hon blev juh skaddad där så dom kunde juh inte rida henne sen har hon juh bara stått tills nu när jag låna henne så jag ska försöka fixa det men jag vet ej än riktigt hur?"/. Det är skönt nu när man har höst lov för då kan man vara i stallet på dagen och fixa med henne för det blir juh mörkt tidigt nu och jag har inte fixat så jag kan vara i ridhuset än men jag ska försöka fixa det nu innan jag ska tillbaka till skolan. Jag hann inte rida ut med Toy i går för det blev försent och sen blev det mörkt. Vi fick aldrig in henne heller för vi hade tänkt rida henne lite men det tyckte inte hon så den hästen hon brukar gå med ibland började springa i hagen och då skulle Toy också det så jag och Johanna höll nog på minst en 45 minuter men vi gav upp till sist för det blev för mörkt, men sen när dom märkte att vi tog in den andra hästen som gick själv då skulle dom verkligen in då stog dom vid ingången av hagen och väntade:P. Men nu har i alla fall Johanna fått rida på Toy:). I morgon ska jag och alla andra i familjen åka och bada men jag vet ej var men det kommer nog bli roligt. Alltid lika roligt att bada med små ungarna:)
Hej då!


2010-11-01 @ 18:43:58 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback